Putin coaching......
Nu stiu pe cati ii preocupa aceste chestiuni dar pe mine ma preocupa si pot fi de folos.
Asa cum iti alegi angajatii tot asa alege-ti si clientii.
Te-ai gandit vro data sa iti concediezi clientii? Daca un angajat de al tau vorbeste urat, nu isi face treaba , neglijeaza atributiunile de serviciu si aduce un deserviciu locatiei tale il dai afara? Evident ca da. De ce nu ai aplica acest lucru si pentru clientii tai care uneori sunt deranjanti care iti consuma timp, bani si energie?
Exsista 4 categorii de clienti….
A-Awesome
B-Basic
C-Can’t deal with
D-Dead
A-Awesome, reprezezinta acel client care iti calca pragul restaurantului aproape in fiecare zi, nu este mofturos, nu critica, ii place locatia ta, lasa tips generos de fiecare data si chiar daca uneori nu te ridici la inaltime nu ia decizii radicale si continua sa vina la tine. Sunt clinetii pe care toti ii agreaza.
B-Basic, sunt clientii buni, dar uneori critica, insa cu ajutorul unor explicatii reusesti sa ii convingi sa ramana totusi clienti fideli. Sunt acei oameni care iti aduc un venit constant si sigur
C-Can’t deal with, sunt clientii care desi iti calca pragul in fiecare zi aproape, tot timpul gasesc ceva de comentat, sunt nemultumiti, stau cate o jumatate de ora cu meniul in mana si tot nu sunt hotarati ce sa manance, iti depreceiaza serviciile si personalul dar ei continua sa vina la tine in ciuda tuturor explicatiilor si justificarilor pe care trebuie sa le dai la nemultumirile lor . Si sa nu imi spuneti ca nu e asa caci cunoastem astfel de specimene
D-Dead, clientul de care ai reusit sa scapi si de care trebuie sa scapi.
Ce este de facut in aceasta situatie?
Focusul angajatorilor trebuie sa se axeze pe clientii A si B mai exact cum din clientul B sa il transformi in clientul A
Greseala mare se face atunci cand principalul consum de energie, timp si bani se arunca pe clientul de tip C. Toate acestea din dorinta de ai multumi pe toti.
De ce unii nu iau aceste masuri? Pentru ca intradevar, aproape 10% din profitul tau poate fi de la acesti indivizi si te gandesti ca ai chirie si salarii de platit, insa dedicarea timpului tau pentru acesti oameni poate avea consecinte grave pentru afacerea ta.
Un calcul simplu poate demonstra ca 80% din vanzari vin de la 20% din clineti si 80% din probleme vin de la 20% clienti.
Angajatorii care au clineti de tip C si D, au pentru ca ei sunt preocupati cu ei incarcand sa-I multumeasca dar ii pierd pe cei de tip A si B si acest proces continua la nesfarsit.
Clientii de tip A si B sunt clientii care iti sustin afcerea ta intr-un mod sanatos.
Cand tu esti ocupat cu clientii de tip C si D si ii neglijezi pe cei din categoria A si B ai toate sansele ca cei din concurenta sa iti ia clientii buni si sa pierzi bani insa timpul dedicat pentru satisfacerea unor carcotasi nu ti-l mai da nimeni inapoi. Pentru ca nimeni nu are nevoie de figuri si figuranti.
Cum te afecteaza focusul gresit? In primul rand vei da dreptate clientilor C si D si astfel vei pune presiune pe angajatii tai care poate sunt buni dar ii vei pierde pentru ca nu stii sa le apreciezi meritele. In locatiile de acest tip tot timpul se fac angajari, se plateste prost si conditiile de munca sunt neplacute. Pentru ca de dragul performantei in mod rapid incepi cu focusul gresit.
Asa cum iti alegi angajatii tot asa alege-ti si clientii.
No comments:
Post a Comment
Va multumesc !