Monday, December 22, 2014

Pentru inceput sa facem cunoastinta ......

.Eu sunt Adrian , Ady sau doctorul ma mai striga fostii colegi si unii oameni si sunt un bucatar de provincie.Acesta este primul meu articol de pe aceasta pagina.Cunostintele mele in materie de gatit sunt limitate si se marginesc doar la produse autohtone .Doresc ca prin acest blog sa impartasesc o parte din experienta mea.Ma adreses oamenilor de buna credinta , doresc sa culeg informatii din folclorul bucatariei romanesti , retete vechi dar in acelasi timp sa facem impreuna cunostinta cu noutati .Exsista multe lucruri controversate in materie de bucatarie , in ultima perioada suntem invadati in media de tot felul de emisiuni culinare care din punctul meu de vedere lasa de dorit si asta nu din punctul de vedere al preparatelor ci din modul gestionarii activitatii in spatiile de productie .In perioada ce urmeaza doresc sa impartasesc cu cei ce ma vor urmari o mica parte din ceea ce cred eu despre ordinea si disciplina in bucatarie .Ca sa ajungi sa livrezi un preparat trebui sa treci prin niste etape .Pana sa ajung la retete , voi dori sa fac o introducere , voi face o descriere a spatiului de bucatarie , a utilajelor si ustensilelor ce se afla in  bucatarie si deasemea voi scrie despre tinuta personalului ce isi desfasoara activitatea in spatiul de bucatarie .Eu cred ca se fac eforturi ca aceste lucruri sa nu fie evidentiate si unii zic ca e ceva exagerat , dar fiecare are parerea lui .Nu vreau sa fiu arogant si nu vreau sa sugerez ca eu stiu ce trebuie de facut .Fiecare poate sa adauge ceva.Cu siguranta exsista multe minti mai luminate si multi oameni mai priceputi.Am apreciat mereu ca bucataria romaneasca abunda de preparate extraordinare cautate in intreaga lume si exemple cred ca avem destule nu este cazul sa le mai mentionez si eu .Sunt o persoana care are incredere in preparatele romanesti si care crede ca putem fi un exemplu pentru alte tari .Spun asta nu din patriotism sau spirit nationalist , o spun pentru ca romanii au o traditie diversificata in materie de preparate culinare .In fiecare casa din aceasta tara gasesti un inedit culinar , fiecare om ascunde in el un folclor culinar dar vom vedea pe parcurs cum sta treaba cu adevarat .Sunt o persoana conservatoare un caracter coleric si sangvinic.Gatitul pentru mine a inceput de cand eram la scoala generala,la nuntile unchilor mei  am participat la asezatul in farfurie .Eu am fost cel mai apropiat de Mama mea (am fost baiatul mamei)si prin casa una alta pe langa aragaz am prins dragoste de mancare si de a gati, problema a fost ca mi-a si placut sa mananc si asta a dus la consecinte destul de grave. In clasa 11-a aveam 120kg .Dupa ce am terminat scoala generala nefiind un elev stralucit am decis sa imi vad lungul nasului si sa nu ma duc la liceu pentru ca stiam ca nu fac fata si ales scoala profesionala cu profil de alimentatie publica .Acolo am invatat despre alimente depozitarea lor termene de valabilitate conditii de calitate si examen organoleptic.Aceste lucruri nu se mai invata astazi din motive pe care am obosit sa le explic de fiecare data motive ce implica situatia politica a ministrului educatiei , mai pe scurt au desfiintat scolile profesionale.Insa nu cred ca aici este locul unde sa fac o asemenea dezbatere .Inca de pe bancile scolii am inceput sa lucrez in bucatarie in ultimul an mergeam si la scoala si la munca.Am dorit sa stiu o meserie si sa am banul meu.Dupa ce am terminat scoala am avut media de examen a doua pe scoala 9.53 puteam merge la liceu dar iasari am refuzat pentru am prins gustul de a face bani prin  munca .Am parasit locul de munca pe care il aveam in timpul scolii datorita conditiilor care erau acolo.(nu fac compromisuri in bucatarie : mancare expirata , resturi mizerie etc)Si apoi m-am dus la un restaurant de langa gara eram un fel de ajutor de bucatar adica spalam vasele curatam legumele faceam curatenie si tot ce tine de menajeria in bucatarie, dupa un an am plecat de acolo fiindca am apreciat ca meseria nu imi era respectata adica lucrurile pe care le faceam nu tinau de bucatarie (curatenie la caini si stransul de gunoaie de prin curtea din spate a locului respectiv) atunci aveam 19 ani .Apoi am plecat de acolo si m-am dus sa muncesc la o profesoara ce isi deschisese o patiserie .Am fost la Bucuresti  si am stat 2 saptamani intr-o patiserie unde am vazut tot felul de produse de patiserie mare lucru nu s-a prins de mine pentru ca era foarte aglomerat si nu aveau timp cei de acolo sa stea dupa mine sa ma invete dar ii ajutam destul de mult cu  portionatul  aluaturilor.La aceasta doamna am lucrat doar 6 luni si apoi m-am dus la un patron care avea o autoservire mai mare dar si un restaurant clasic si am intrat intr-un colectiv mai mare de bucatari cu bucatari sefi si tot ce trebuie .Acolo am vazut ce inseaman sa muncesti pentru nunti, botezuti, cumetrii apoi acest patron a luat un spatiu langa parc si m-a trimis pe mine acolo ca bucatar, aveam 20 de ani .Programul era unul foarte solicitant lucram in fiecare zi iar in weekend stateam pana la 2,3 noaptea unde facem tot felul de mese de protoceol cu mancare multa pentru primar si tot felul de oficiali de prin judet, dupa un an am parasit acel loc de munca si am prins un post la o pizzerie atunci aveam 21 de ani .Acolo partea de bucatarie presupunea numai salate , preparate panne ,gratare si niste supe creme.Acolo am stat 7 ani .In vara  anului 2014 am fost pe litoral si am fost responsabil cu organizarea activitatii in bucatarie la o autoservire .In 2013  am fost pe litoral dar am luat teapa m-au trimis acasa dupa 2 saptamani afirmand ca “unitatea noastra nu mai are nevoie de serviciile dumneavoastra“ Deasemenea o sa va spun multe lucruri interesante despre alimentatia moderna si riscurile la care ne supunem atunci cand acceptam un anumit stil de preparat culinar .Mereu am crezut ca nu tot ce zboara se mananca , sunt pericole nebanuite care ne pasc in farfuria noastra .
Sunt conservatoar , nonconformist, perfectionist , critic , spirit de echipa.Vad foarte usor defectul celui de langa mine .Cateodata destul de orgolios dar si ambitios si imi place mereu sa fiu diferit de altii.Daca intr-un colectiv se merge pe o anumita directie iar acea directie este gresita prefer sa nu fac compromisuri.Daca toata populatia globului ar fi fumatoare eu prefer sa fiu singurul care nu fumeaza nu conteaza pretul . Afara de gatit imi place sportul, fotografia , natura, discutiile politice . Alerg aproape in fiecare seara cate 15-20 km iarna mai putin pentru ca ma sufoc din cauza frigului.Duc o lupta apriga  cu obezitatea, merg si la sala de fitnnes. Imi place sa fotografiez natura in diferite stadii .Pe profilul meu de facebook am multe poze in acest sens incepand de la plante pana la animale.
  Urasc minciuna si ipocrizia , urasc furtul, eu pot spune ca fac parte din acel personal din bucatarie care nu pleaca cu traista plina cum fac altii.Nu sunt o persoana care iese cu multe lucruri in evidenta nu sunt un "waw" si poate asta uneori imi cauzeaza probleme.Momentan studiez  carti de bucate de unde imi imbogatesc cultura vizual olfactiva si imi formez idei de aranjare in farfurie.Ideile sunt scrise de mine nu am editor asa ca eventualele greseli cu tot respectul va rog sa le treceti cu vederea.In mare cam acestea sunt lucrurile despre mine asta am descris-o ca sa stie lumea cine sunt.Sa fiti iubiti! Va astept cu un like pe pagina mea: https://www.facebook.com/pages/Adrian-Butnariu/310784695795589

No comments:

Post a Comment

Va multumesc !