Wednesday, May 11, 2016

Cu cat sortimentul este mai variat cu atat risipa este mai mare

Cu cat ai mai multe preparate intr-un restaurant cu atat risipa ese mai mare .Clientul trebuie "cenzurat". Evident multi au  dorinte si placeri si atunci ce facem? le satisfacem pe toate si iesim in pierderi ?! Nu este o solutie convenabila cred eu .
Unii administratori cred ca atunci cand au un sortiment diversificat isi impresioneaza clientul , lucru foarte putin adevarat  singurul lucru care se va intampla este acela ca are mai multe optiuni .Acest lucru este cateodata enervant atat pentru ospatar cat si pentru bucatar .Imagineaza-ti 10 oameni la masa cu 10 feluri de mancare diferit in regim de a la carte in timp ce mai ai alte mese care asteapta sa fie servite.cu cat ii lasi mai putine variante cu atat clientul va fi servit la timp si fara prea multe frustrari .Acolo unde sunt multe sortimente este si multa risipa pentru ca nu le poti da pe toate , unele se dau mai putin altele mai mult , cele care se dau mai putin vor ramane pe stoc si asta inseamna bani blocati , expirarea termenului de valabilitate  si in consecinta aruncarea lor la cos si odata cu ele si banii tai .Sincer ma confrunt cu acesta situatie pentru ca unii nu vor sa inteleaga si mereu mi se spune " asa facem de 2 ani si clientii stiu ca avem aceste produse " .Ce nu se ia in calcul este ca 2, 5, 10 ani au insemnat bani aruncati la cos doar pentru ca clientul sa fie fericit la masa .Personal nu am o problema fiecare poata sa faca ce vrea cu banul lui insa asta nu inseamna ca nu se vede clar ce probleme ai. E foarte obositor sa ajungi sa te certi cu unii administratori ca ei sa faca bani mai multi.5 feluri de paste intr-un restaurant de 30 locuri este prea mult , 10 feluri de garnituri intr-un restaurant de 50 locuri este prea mult , 6 feluri de aperitive intr-un restaurant cu 30 locuri este prea mult si exemplele pot continua , cu cat ai mai multe sortimente cu atat pierderile sunt mai mari .Din punctul meu de vedere cei mai multi bani intr-un restaurant se fac din deserturi si bauturi apoi supele si garniturile  insa ce faci ca sa le vinzi ?! Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa reduci gramajul in asa fel incat clientul  sa isi poata comanda cate putin din fiecare .Cu cat ii indopi mai mult cu atat iti reduci sansele sa iti mai cumpere si un desert si o bautura .Omul trebuie sa manance ca sa se hraneasca nu ca sa se sature .Un restaurant poate sa le invinga pe alte 5 din jurul lui daca ofera un serviciu bun si preparate reprezentate in mod unic.Cu cat iesi din clasic mai mult cu atat ai sanse mai mari ca sa fii mai des vizitat .Frumusetea unui restaurant consta in capacitatea lui de a oferi in mod constant toate preparatele pe care le are in lista meniu. Deserturile  hand made sunt cele mai apreciate de catre consumatori . Traim intr-o lume in care nimeni nu mai stie sa faca aproape nimic si cumpara totul dea gata , restaurantele au aceasta posibilitate de a oferi ceva inedit  si anume o mancare un desert un aperitiv hand made .Nimic nu se compara cu ce este facut de mana ta .Intr-o lume in care tehnologia este atat de avansata eu cred ca este inadmisibil sa gasim in restaurante semipreparate si produse congelate gata preparate in mod industrial .Restaurantul trebuie sa devina locul in care te poti simti ca acasa insa intr-un mod profesionist si unde esti respectat pentru serviciile cerute si asta pentru ca platesti.Cerinta clientului trebuie sa fie una de respect si nimic mai mult iar cei din restaurant sa aibe bun simt .Bucatarii , Ospatarii si Managerii de restaurante nu sunt servitori!

No comments:

Post a Comment

Va multumesc !