Thursday, October 22, 2015

Toate au un inceput..........testul suprem

Stand acasa in aceste zile am incercat sa imi aduc aminte cum a fost la inceput .Si atunci a fost asa: am terminat scoala generala si am simtit nevoia sa fac ceva util.Nu am fost un elev stralucit  dar am supravietuit .M-am inscris la scoala profesionala si am ales profilul de alimentatie publica .Primul stagiu l-am facut la Hotel Trotus cel mai mare complex de alimentatie publica din oras .Aici am cunoscut oameni deosebiti care m-au format si de la care am invatat bazele bucatariei , aveam 14 ani si incepusem deja sa ma comport ca si un angajat , programul era program , nuntile erau nunti , mergeam si in vacanta la practica din dorinta de a cunoste cat mai mult.Dupa 7 sapatamani a venit iar partea de teorie si s-a facut vara .Vara stagiul de practica se facea la mare aici alta viata .Am mers la Costinesti impreuna cu un grup de la scolile de ucenici eram multi cred ca vro 20 .Terasa Radio Vacanta ne-a primit cu bratele deschise.

Din prima zi ne-a pus la munca .Ce era acest loc in anul 2001? O fabrica de bani unde se faceau 10000lei pe zi adica 100.000.000 lei cum era atunci .Pizza, hamburgeri , salate, gratare , cartofi prajiti , hamsii si kebab.
Se lucra 12 ore cu 12 si cand se schimba tura se lucra 18 ore , o saptamana de zi una de noapte .La 15 ani am intrat in focul muncii si am simtit pentru prima data ce inseamna disciplina si programul de noapte .Conditiile erau jalnice , nu aveai toalete , nici macar apa potabila corespunzatoare , peste tot era plin de gandaci de bucatarie si eu am fobie la insecte .Stateam in picioare tot timpul facusem bataturi in talpi.Mi s-a dat sarcina sa framant aluatul de pizza , framantam 20kg de faina de 5 ori pe zi, pe atunci nu erau malaxoare le framantam cu pumnii .Daca  aveti copii acasa care au 15 ani incercati sa vedeti cum arata pumnul unui astfel de copil .Am facut rani si am fost nevoit sa framant cu punga trasa pe mana ca nici manusi nu erau .Patronul de acolo era asociat cu 2 arabi , acestia aveau 2 angajati cu care m-am imprietenit insa prietenia asta m-a costat o alta sarcina in plus adica alte zeci de kg pulpe de pui pentru dezosat, atunci am invatat cum se dezoseaza pulpele de pui si pieptul de pui deasemenea am avut ocazia sa invat filetarea pestelui.De la dezosat am facut o batatura care m-a macinat pana la os .Mancarea pentru personal erau resturile din transat insa uneori nimic nu se putea manca , eu nu mancam mai nimic de acolo aveam niste banuti la mine stransi din ciubucurile de pe la nunti  si imi cumparam mereu lapte si fructe .Tin minte odata ca au bagat pulpe de pui la cuptor si le-au scos afara cu oua de muste eclozate. 3 luni la foc continu parca eram un robot si ca necazurile sa nu se tina departe de mine eu eram singurul care nu aveam loc in pat sa dorm. Dormeam cate 6 in camera si erau doar 4 paturi .Eu dormeam pe jos si de obosit ce eram cand cei din pat se dadeau jos calcau pe mine ca pe un covor si eu nu simteam nimic , am ales sa dorm pe hol era o canapea acolo si dormeam acolo.Dimineata era plin de muste. Sclavi in toata regula!Ziua in care am fost intampinati cu o masa bogata nu o pot uita niciodata.Aveam un coleg Bogdan  care era pofticios si care mereu ii era foame , si in aceasta zi el era cel mai fericit .Asezandu-ne la masa unde erau asezate platourile cu pui la rotisor am constatat imediat ca de fapt era o mare teapa .Carnea era stricata  insa cel mai pofticios dintre noi cu ochii plini de lacrimi a inceput sa se infiga cu dintii in puii rumeniti , atunci noi toti i-am luat fortat din gura carnea .Eram rupti de foame si nimeni nu stia sa gateasca , trebuia facut ceva  si am luat eu initiativa de a gati pentru personal inca aveam 15 ani , lucrurile nu s-au schimbat foarte mult insa tot mai era o consolare , ciorba era mereu aceiasi din ciolane de pui iar tocanita de cartofi era mereu facuta cu rantas de faina , macar era ceva gatit .Am vazut in acest stagiu ce inseamna compromisul si am deschis ochii si mi-am dat seama ca lumea este rea si perversa .Femeile faceau compromisuri si asta nu imi placea mai ales cand era vorba despre elevele  de scoala .Desfraul era in floare iar cei cu bani ademeneau fetele naive in patul lor netinand cont de varsta.Insa se pare ca Divinitatea a facut intr-un fel dreptate.Intr-o zi in care nimeni nu anunta nimic masina pe care patronul o cunducea s-a rasturnat in mod stupid peste acesta si asa si- a gasit sfarsitul , s-a ales praful de afacerea lui  si pana anul acesta a ramas o ruina plina de boscheti.
Cineva s-a ocupat si a dus la viata locul unde am simtit cu adevarat ce inseamna fluxul si unde munca era pe viata si pe moarte
 Astazi locul acesta este unul modern al anilor in care traim .  Cineva  se pare ca a pus monopolul peste Costinesti, exsista un baron acolo de care nimeni nu vorbeste dar care face legea de unul singur , litoralul romanesc este sufocat de astfel de indivizi car fac rau , evaziune si exploateaza oameni.S-au facut mascarade la Tv cu tot felul de controale prin restaurante asta in timp ce angajatii erau tinuti in spatiile de cazare ca pe niste animale , unii peste altii , fara apa potabila si fara acces la bai , nimeni nu discuta despre acest lucru .Sa fiti iubiti!   

 

No comments:

Post a Comment

Va multumesc !