Monday, January 5, 2015

Cum stii ca restaurantul in care mananci are un respect cu adevarat fata de consumatori...........

Este foarte important de stiut ca unele locatii destinate clientilor desi la prima vedere par in regula ele ascund ceva .Unele restaurante nu au un respect fata de conumatori.Comsumatorii sunt persoane care vin si se BUCURA de serviciile oferite iar clientii sunt persoane care vin in acele locuri indiferent de situatie, DOAR CA SA ISI POTOLEASCA FOAMEA. Unele restaurante transforma consumatorii in clienti si de aici dispare respectul si atentia data acestor oameni. Am sa desfasor in urmatoarele randuri cum vad eu lucrurile. Dincolo de aspectele minore cum ar fi tacamurile , veseala si paharele sunt lucruri importante care sunt trecute cu vederea. De unde stii ca le pasa de tine ?!
Pentru inceput sa aruncam o privire de la intrare. 
Intram in locul respectiv si vedem personalul care lucreaza cum sta la bar in pozitii necorespunzatoare , cu tigara in gura, mancand sau jucandu-se pe telefon. Ne asezam la masa si dupa ce stinge tigara vine si ospatarul cu un zambet larg pe fata si ne adreseaza urmatoarea intrebare : "Ce doriti sa serviti"?!sau "Ce serviti"! Daca veti vedea acst lucru sa stiti ca este un fariseism grosolan. Zambetul fortat este acel zambet facut cu toata gura zambetul cu advarat sincer este cel la nivelul buzelor fara incruntare. E nevoie sa cunoastem mimica fetei dar cred ca se vede pe fata omului acest lucru .
Acum sa nalizam intrebarea "Ce doriti sa serviti"! .Clientul sau consumatorul nu serveste pe nimeni, el este cel care trebuie servit, intrebarea trebuie pusa "Cu ce sa va servesc"! Insa dincolo de acest aspect acolo unde exsista interes pentru consumatori si dragoste daca pot spune pentru meserie si oameni, prima afirmatie care se face este urmatoarea :"Buna ziua si bine ati venit in unitatea noastra! Numele meu este Adrian si va stau la dispozitie sau in anumite cazuri organizate eu sunt gazda dumneavoastra"! Cam asa stau lucrurile. 
Trecem peste toate ne asesam la masa si ni se ofera lista de preparate .Ce vedem?! Un caiet stufos plin cu tot felul de retete care mai de care. In acel moment trebuie sa stiti ca restaurantul face tot posibilul sa castige doar bani si atat. Un meniu greoi si aglomerat presupune durata mare de timp de executie a preparatelor . Dar ce conteaza daca stai o ora in restaurant pentru o friptura? In fine trecem si peste acest aspect. Reusim sa primim mancarea si ce vedem? Niste farfurii pline varf, sosuri pline cu zeama si multe altele. Acest lucru inseamna ca vor sa impresioneze prin cantitate nu si calitate.Un alt lucru care trebuie sa ne sara in ochi este modul cum este servita mancarea : tacamurile se servesc cu tava in care este mereu pus un servet curat, farfuriile se transporta  folosind ancarul .
Acum sa vorbim despre un aspect foarte important cu privire la bucatarul si dragostea lui fata de consumatori. De multe ori vi s-a intamplat ca mancarea sa fie rece. Eu pot sa va spun ca acest lucru este posibil datorat unui fapt aparent minor, farfuriile in care se pune mancarea sunt reci. Cel mai important lucru este ca farfuriile sa fie calde cand pui mancarea in ele pentru ca atunci cand ele sunt reci caldura se degaja si se pierde practic caldura din mancare. Aceasta stangacie denota profesionalismul celor ce lucreaza in locul respectiv. Acest lucru nu se arata nici macar in vestitele emisiuni culinare de pe la noi cu cei mai mari bucatari . Si in sfarsit cireasa de pe tort! Stai la masa si  vezi ca vine cineva si da cu matura pe langa masa ta atunci trebuie sa stii ca tot praful este pus in farfuria sau paharul tau. Acestea fiind spuse  cand mergeti in astfel de locuri nu contati si sunteti transformati din consumatori in clienti .Sa fiti iubiti!

No comments:

Post a Comment

Va multumesc !